نی نی بان: غذا هیجان انگیزترین چیزی هست که او بعد از کشف اشیـا از خوردن آن لذت مـی‌برد. وزن نوزاد نه ماهه او طعم‌های مختلف را دوست دارد و مثل یک آشپز ماهر دلش مـی‌خواهد طعم غذاهای شما را بچشد.

 

هفته اول

او جنب و جوش بیشتری از خودش نشان مـی‌دهد. وزن نوزاد نه ماهه برخی بچه‌ها درون این سن یـا درون حال خیر هستند یـا چهاردست و پا راه مـی‌روند یـا اینکه برخی دیگر راه افتاده‌اند. اما درون این مـیان بچه‌هایی هم هستند کـه تنبل هستند و هنوز هم هیچ کدام از این کارها را نمـی‌کنند. جای نگرانی نیست درون نـهایت همـه بچه‌ها را مـی‌افتند. بـه هر حال اگر مشکلی بود پزشک اطفال حتما بـه شما توصیـه‌های لازم را مـی‌داد، وزن نوزاد نه ماهه بنابراین بیخودی نگران این مسائل نباشید.

اما درون این زمان کودک شما ممکن هست بعضی از غذاها را سخت بخورد. وقتی طعم غذاها زیر دندانش بیـاید دیگر حاضر نیست هر غذایی را بخورد بـه هر حال بچه‌ها درون این سن پوره سیب زمـینی را خیلی دوست دارند این غذا تامـین کننده کربوهیدارت‌های لازم به منظور بدن اوست. اما آنـها هنوز شیرمادر را با ولع مـی‌خورند و از آن لذت مـی‌برند. شیر مادر حکم همان چایی را دارد کـه شما بعد از غذا مـیل مـی‌کنید. او اگر شیر نخورد بد‌اخلاق و بدعنق مـی‌شود. اما یـادتان باشد کـه کودک شما آب زیـادی مـی‌نوشد و حجم این مایعات نباید از 700 مـیلی‌لیتر درون روز بیشتر باشد.

 

 

هفته دوم

کودک شما شیطان شده و عملا گاهی از کنترل شما خارج مـی‌شود. مواظب او درون تخت خوابش باشید. او بـه یک کوهنورد تبدیل شده و مـی‌خواهد از تخت بالا برود. یـادتان باشدکه تشک او را پایین‌تر قرار دهید که تا نتواند از مـیله‌ها تخت بالا برود.

از آنجایی دندان‌های کودک شما درون حال بیرون آمدن از لثه‌ها هستند او هر چیزی را توی دهانش مـی‌گذارد که تا با آن لثه‌هایش را بخاراند و دردش را آرام کند. سعی کنید بیشتر حواستان باشد چرا کـه ممکن هست از دسته‌های مبل و صندلی به منظور این کار استفاده کند یـا حتی بـه مـیله‌های تختش هم رحم نکند. بنابراین دندانی‌اش را همـیشـه درون کنار دستش بگذارید که تا به این وسایل کـه ممکن هست آلوده باشد دهن نزند.

 

هفته سوم

در این ماه مـی‌توانید حبوبات را بـه غذای کودک اضافه کنید. درون این ماه مـی‌توانید هم آش و هم سوپ‌هایی را درست کنید کـه محتوی حبوبات هستند. از عدس و ماش استفاده کنید. این حبوبات راحت‌تر هضم مـی‌شوند. فقط یـادتان باشد کـه هر حبوباتی را از شب قبل خیس کنید و آب این حبوباب را 3 بار عوض کنید که تا کودکتان دچار نفخ معده نشود. چرا کـه آن وقت دردسرهای بیشتری گریبان شما را مـی‌گیرد و مجبور مـی‌شوید بـه او نعنا و گریپ مـیچر بدهید.

هر سه روز یک‌بار مـی‌توان یکی از انواع حبوبات را درون برنامـه غذایی او قرار دهید. اگر بـه پوره یـا فرنی ماش یـا عدس جوانـه زده اضافه کنید خاصیت بیشتری بـه غذای کودکتان اضافه کرده‌اید.

 

هفته چهارم

والدین الگوی کودکان هستند. آنـها معمولا درون یک سن خاص تقلید را از پدر و مادرشان شروع مـی‌کنند. او از این بـه بعد از کارهای شما تقلید مـی‌کند. بنابراین این بهترین فرصت هست از همـین حالا کارهای خوب را بـه او آموزش دهید. اگر دوست دارید او کتاب خوان شود، خودتان کتاب درون دست بگیرد و بخوانید، بگذارید او شما را درون این موقعیت ببیند. درون بازی‌هایتان آموزش را بگنجانید. محبت را درون همـین شرایط بـه او آموزش دهید. آموزش گذشت و فداکاری بهتر هست از سنین کودکی آغاز شود.

 

نکته ماه

کودک شما درون ان هفته حتما وزن معادل 8 کیلو و 100 گرم داشته باشد و روزانـه 11 گرم وزن اضافه مـی‌کند. اگر کودکی با وزنی حدود 3 کیلو 250 گرم دارید.

: وزن نوزاد نه ماهه




[نـه ماهگی کودک - niniban.com وزن نوزاد نه ماهه]

نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Thu, 19 Jul 2018 17:21:00 +0000